2041331204 |
Avaluació per a l'aprenentatge |
2018-2019 |
Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
8/11/2018 - 14/2/2019 (15 hores) de 17:30h a 20:30h |
|
C Badalonès |
|
c. Arbres, 17 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller destinat a millor en el coneixement, disseny i ús de les eines per a l'avaluació.
|
| |
Objectius |
Infantil i primària:
- Reflexionar sobre l'impacte que produeix en l'alumne un canvi en la cultura de l'avaluació.
- Conèixer i dissenyar eines d'avaluació per a l'aula
- Dissenyar i utilitzar eines d'avaluació diverses
- Situar l'avaluació de l'aprenentatge com a part del procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Focalitzar la mirada cap als aspectes més importants a avaluar en cada etapa.
- Sistematitzar l'ús d'eines d'avaluació.
Educació secundària:
- Valorar l'impacte que produeix en l'alumne un canvi en la cultura de l'avaluació.
- Enriquir eines d'avaluació de l'aprenentatge a l'aula.
- Dissenyar eines d'avaluació diverses.
- Avaluar estàndards i competències a l'aula.
- Reflexionar sobre els criteris de qualificació vinculats a les eines
- Conèixer i elaborar un guió per a l'aplicació del portafoli amb els alumnes.
- Utilitzar el portafoli de procés per a desenvolupar l'autonomia en l'aprenentatge.
- Sistematitzar la introducció d'eines en la pràctica docent.
|
| |
Continguts |
- Avaluar vs Qualificar.
- Verbs PISA i processos cognitius lligats a l'avaluació.
- Porfoli de l'alumne i diari reflexiu. Tipus de portfoli.
- Parts i fases en la seva elaboració.
- Claus metacognitives de l'aprenentatge presents en el portfoli.
- Eines vinculades als estàndards d'aprenentatge i competències.
- Disseny d'eines: Rúbriques, dianes, registres, escales, llistes de "cotejo", semàfors, línies d'evolució...
- Presa de decisions: eines per a l'aprenentatge vs eines per a qualificar. Quines eines, per a què i en quins moments les fem servir.
|
| |
Formador/a |
Esteban López Gázquez i María Inmaculada Castaño Ponce
|
| |
Avaluació |
Satisfacció dels assistents en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat.
Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats.
|
| |
Requisits de certificació |
80% assistència i valoració positiva de les tasques proposades, en el treball autònom de les hores no presencials.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'infantil, primària i secundària.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
08/11/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 2 |
dimarts |
27/11/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 3 |
dijous |
17/01/2019 |
1730 |
2030 |
Sessió 4 |
dijous |
31/01/2019 |
1730 |
2030 |
Sessió 5 |
dijous |
14/02/2019 |
1730 |
2030 |
|
| |