Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041331204   Avaluació per a l'aprenentatge
2018-2019   Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   8/11/2018 - 14/2/2019 (15 hores) de 17:30h a 20:30h
   C Badalonès
   c. Arbres, 17 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Taller destinat a millor en el coneixement, disseny i ús de les eines per a l'avaluació.
  
Objectius   Infantil i primària:
- Reflexionar sobre l'impacte que produeix en l'alumne un canvi en la cultura de l'avaluació.
- Conèixer i dissenyar eines d'avaluació per a l'aula
- Dissenyar i utilitzar eines d'avaluació diverses
- Situar l'avaluació de l'aprenentatge com a part del procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Focalitzar la mirada cap als aspectes més importants a avaluar en cada etapa.
- Sistematitzar l'ús d'eines d'avaluació.

Educació secundària:
- Valorar l'impacte que produeix en l'alumne un canvi en la cultura de l'avaluació.
- Enriquir eines d'avaluació de l'aprenentatge a l'aula.
- Dissenyar eines d'avaluació diverses.
- Avaluar estàndards i competències a l'aula.
- Reflexionar sobre els criteris de qualificació vinculats a les eines
- Conèixer i elaborar un guió per a l'aplicació del portafoli amb els alumnes.
- Utilitzar el portafoli de procés per a desenvolupar l'autonomia en l'aprenentatge.
- Sistematitzar la introducció d'eines en la pràctica docent.
  
Continguts   - Avaluar vs Qualificar.
- Verbs PISA i processos cognitius lligats a l'avaluació.
- Porfoli de l'alumne i diari reflexiu. Tipus de portfoli.
- Parts i fases en la seva elaboració.
- Claus metacognitives de l'aprenentatge presents en el portfoli.
- Eines vinculades als estàndards d'aprenentatge i competències.
- Disseny d'eines: Rúbriques, dianes, registres, escales, llistes de "cotejo", semàfors, línies d'evolució...
- Presa de decisions: eines per a l'aprenentatge vs eines per a qualificar. Quines eines, per a què i en quins moments les fem servir.
  
Formador/a   Esteban López Gázquez i María Inmaculada Castaño Ponce
  
Avaluació   Satisfacció dels assistents en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat.
Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats.
  
Requisits de  certificació   80% assistència i valoració positiva de les tasques proposades, en el treball autònom de les hores no presencials.
  
Persones  destinatàries   Docents d'infantil, primària i secundària.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   08/11/2018   1730   2030 
 Sessió 2   dimarts   27/11/2018   1730   2030 
 Sessió 3   dijous   17/01/2019   1730   2030 
 Sessió 4   dijous   31/01/2019   1730   2030 
 Sessió 5   dijous   14/02/2019   1730   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent